نکات مهم برای انتخاب و خرید بهترین کوسن موبل

نکات مهم برای انتخاب و خرید بهترین کوسن موبل

از آنجایی که انتخاب کوسن برای موبل ها بشدت به سلیقه هر شخص مربوط است ولی دانستن چند نکته هنگام خرید و انتخاب کوسن ها برای زیبایی هر چه بیشتر دیکوریشن شما خالی از لطف نیست پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

توجه به رنگبندی دیکوریشن

برای اینکه کوسن جلوه بهتری روی موبل هایتان داشته باشد، لازم است به رنگ‌های ضد و نقیض توجه کرد. استفاده از رنگ متضاد با موبلمان زیبایی دو چندانی را به همراه دارد.

بری جلوه بیشتر و بهتر فضا می‌توانید از رنگی به کار بگیرید که در اطراف آن نیز المان‌هایی به آن رنگ به کار برده شده است. مثلا قرار دادن یک دکوری یا یک تابلو روی دیوار به رنگ کوسن می‌تواند پیشنهاد خوبی برای زیبایی فضا و به چشم آمدن بهتر و بیشتر موبلمان به شمار رود.

 

استفاده از سایزهای گوناگون

یکی دیگر از نکاتی که برای انتخاب کوسن برای موبل می‌توانید در نظر داشته باشید توجه به سایزهای مختلف است. خوشبختانه انتخاب این المان کاربردی در دیکوریشن داخلی از تنوع بالایی برخوردار است. مدل‌های مختلف کوسن در ابعاد متفاوت ضمن اینکه کارایی متفاوتی را بسته به نیاز ایجاد می‌کند، زیبایی چشمگیری را ایجاد می‌کند

البته برای اینکه همخوانی بین دیکوریشن وجود داشته باشد می‌توانید با اینکه سایزهای مختلفی را انتخاب می‌کنید، در انتخاب رنگبندی دقت کنید. مثلا از رنگ انتخابی برای تم کلی به صورت طرح یا خط‌هایی بر کوسن‌ها استفاده کنید.

 

توجه به موبل های خنثی

انتخاب موبلمان‌هایی که رنگ خنثی مانند کرمی یا طوسی تیره و مشکی را دارند، انتخاب هوشمندانه‌ای است. زیرا بر اثر گذر زمان، دکور را تکراری نمی‌کنند و خسته کننده نمی‌شوند. برای تنوع دادن و جلوه بخشیدن به آنها می‌توان از کوسن‌ها که تنوع بالایی دارند استفاده کرد.

برای این منظور جسارت به خرج دهید و از رنگ‌های زنده و جیغ برای نتیجه مطلوب استفاده کنید. بسته به یک رنگ نباشید و گروهی از رنگ‌های متنوع را برای از بین بردن بی‌روحی فضا استفاده کنید. البته اعتدال را نگه دارید و سعی کنید زیاد هم فضا شلوغ و زننده نشود.

 

کوسن مناسب برای موبلهای طرح‌دار

موبلمان‌هایی که پارچه طرح‌دار دارند، تنوع رنگی بالایی برای انتخاب رنگ را در اختیار قرار می‌دهند. بهتر است کمی کوسن این نوع موبلمان‌ها را ساده‌ت انتخاب کنیم. زیرا ممکن است علاوه بر اینکه زیبایی موبلمان را پنهان می‌کنند، سبب از بین بردن هارمونی ایجاد شده شوند.

 

دقت به چیدمان کوسن ها

وقتی گزینه‌های مختلف انتخاب کوسن برای موبل را گلچین می‌کنید بهتر است به برخی از نکات نیز توجه داشته باشید. همانقدر که تنوعی از رنگ‌ها را می‌توانید داشته باشید، باید به تقارن موجود نیز توجه کنید.

 

انتخاب پارچه مناسب

جنس کوسن‌هایی که انتخاب می‎کنید علاوه بر اینکه باید قابل شست و شو باشد، بهتر است به نوعی باشد که وقت استفاده تعریق را برای فرد ایجاد نکند. انواع روکش‌ها و پارچه‌های تهیه شده با جنس کتان، مخمل، نخی و چرم طبیعی برای این مورد بسیار مناسب هستند. سعی کنید از کاورهایی با جنس پلاستیک برای این منظور استفاده نکنید.

 

زیاده روی نکنید!

کاربردهای مختلفی برای کوسن وجود دارد؛ مثل پر کردن گودی کمر. اما این موضوع دلیل بر انتخاب و قرار دادن تعداد زیادی کوسن روی موبلمان نمی‌شود. برای انتخاب کوسن برای موبل افراطی عمل نکنید و تعدادی که نیاز است و کاربرد دارد را روی موبلمان قرار دهید. با این کار جلوه بهتری نیز ایجاد کرده‌اید.

 

به اندازه ها و چیدمان بیشتر توجه کنید

بهتر است کوسن‌هایی که سایز بزرگ‌تری دارند در کنار دسته‌ها قرار داشته باشند و با نزدیک شدن به مرکز موبل ابعاد کوچکتر کوسن‌ها قرار گیرند. با این کار تمام کوسن‌ها به چشم آمده و جنبه کاربردی خود را بروز می‌دهند.

علاوه بر این موضوع بهتر است تقارن را نیز در چیدمان آنها در نظر داشته باشید. گاهی ممکن است عدم تقارن نیز زیبایی دیکوریشن را به همراه داشته باشد اما بهتر است طوری باشد که زیبایی را از بین نبرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code