راهنمای کامل خرید موبل ال شیب در افغانستان

راهنمای کامل خرید موبل ال شیب در افغانستان

اگر می خواهید دیکور خانه خود را به استایل امروزی و مدرن اجرا نمایید، حتما با موبل ال شیب آشنا هستید. موبل های ال شیب در انواع مختلف تولید می شود و هر کدام نیز برای دیکوریشن خانه می تواند جالب و زیبا باشد در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با انواع موبل ال شیب و نحوه خرید آن آشنا نماییم.

 

موبل ال چیست؟ چه تفاوتی با موبل سکشنال دارد؟

موبل ال شیب بخرم یا موبل معمولی؟ موبل سکشنال چیست؟ موبل ال شیب چیست؟ موبل ال همان موبل بخش بندی شده است؟ این ها از سوالات پر تکرار و گیج کننده‌ای هستند که ممکن است هنگام خرید یک موبل ال شیب یا اسپرت به ذهنمان برسد. که با توجه به اهمیت نقش موبل در دکوراسیون منزل شما، بهتر است قبل از انتخاب و خرید موبلمان مدنظرتان به آن ها پاسخ دهید.

انتخاب موبل مناسب برای اتاق پذیرایی، بیشتر سلیقه‌ای است و هر کسی باید با توجه به سلیقه خود نوع موبلمان مناسب برای منزلش را انتخاب کند، اما عواملی مانند نوع خانه و فضای کوچک یا بزرگ آن نیز در این تصمیم گیری بی تاثیر نیست.

امروزه با گذشت زمان و پیشرفت حوزه طراحی مد و دکوراسیون در دنیا، به گونه‌ای از مدل های موبلمان بر می‌خوریم که دیگر به صورت یک تکه و کامل تولید نمی‌شوند. بلکه این مدل ها در کارگاه های تولیدی موبلمان به صورت بخش بخش ساخته می‌شوند و در نهایت در اتاق پذیرایی شما، نشیمن های جدا جدا تولید شده به یکدیگر متصل می‌شوند که شکلی زیبا و دلخواه شما را به خود می‌گیرند. این مدل موبل ها اصطلاحا به موبل های سکشنال یا بخش بندی شده معروف هستند. که از معروف ترین مدل های موبل سکشنال در افغانستان، موبلمان ال شیب هستند.

 

موبل ال شیب به موبلی گفته می‌شود که نشیمن های آن به صورت حرف (L) انگلیسی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. موبل های ال به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که فضای بیشتری را برای نشستن در اختیار شما قرار می‌دهند و علاوه بر این، در مقایسه با سایر موبلمان، فضای نشیمن بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

انواع مدل های موبل سکشنال (بخش بندی شده)

موبلمان در افغانستان به دسته موبل راحتی، موبل کلاسیک و موبل استیل یا همان سلطنتی تقسیم می‌شود که در این بین موبلمان ال شیب، یک دسته بندی جداگانه در صنعت موبلمان نیستند بلکه یک ویژگی و مزیت در چیدمان دکوراسیون منزل حساب می‌شوند و می‌توان هر مدل موبلی را به صورت (L) شکل تولید کرد. که در ادامه به بررسی انواع موبلمان L و U شکل در افغانستان می‌پردازیم.

 

موبل ال شیب- L Shaped

موبل ال معمولا به این شکل است که از پنج تکه نشیمن تشکیل شده است. که در هر یک از بخش‌های این موبل دو تکه قرار داشته و یک تکه نیز این دو بخش را به یکدیگر متصل می‌کند.

 

موبل یو شکل – U Shaped

موبل یو شکل به دلیل شباهت چیدمانش به حرف U با این نام خوانده می‌شود. این نوع موبلمان فضای زیادی برای نشستن ارائه می‌دهند و برای خانواده‌های پر جمعیت و دورهمی‌های خانوادگی می‌تواند بسیار مناسب باشد. چرا که با نشستن بر روی موبلمان یو شکل، اکثر افراد روبروی هم قرار می‌گیرند که این باعث صمیمیت بیشتر اعضا می‌شود. در موبلمان یو شکل معمولا یک بخش مرکزی وجود داشته و دو طرف آن نیز اندازه‌ های مساوی دارند. که برای اطلاع بیشتر از موبل یو شکل به مطلب مجله توکامگ مراجعه فرمایید.

 

موبل ال گودالی

موبل گودالی (Pit Sectionals) به دلیل فضای خالی که در وسط آن وجود دارد با این نام خوانده می‌شود. این نوع موبلمان را شاید بتوان به عنوان تختخواب قابل تنظیم نیز استفاده کرد؛ چرا که با کمی جابجایی می‌توان آن را به تختخوابی راحت تبدیل کرد. از طرفی اگر به تصویر زیر دقت کنید می‌بینید که چیدمان موبل به این شکل، فضایی صمیمی‌تر از حتی موبلمان یو شکل را بوجود می‌آورد. در موبلمان گودالی از تعداد زیادی کوسن نیز برای راحتی افراد استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع گودال های گفتگو به مطلب مجله توکامگ مراجعه کنید.

 

موبل ال کاژو

موبل ال کاژو یا کاجو مدلی معروف و محبوب در دنیا است که در سال های اخیر نیز این مدل در افغانستان طرفداران زیادی پیدا کرده است. موبل ال کاژو از یک ست ۷ نفره است که معمولا از یک کاناپه سه نفره، یک لاوست یا کاناپه دو نفره، یک موبل ال کنج و یک موبل یا صندلی تک به همراه یک پاف یا اتومان بزرگ تولید می شود.

موبل تک کاژو بدون دسته است و فقط یکی از کاناپه ها هم در یک طرف دسته دارد. تکیه گاه مثلثی و شیب دار کوتاه کاژو نیز از یک سمت تا انتها امتداد پیدا نمی کند. کاژو سبک خاصی به اتاق می دهد و حالتی مدرن دارد.

 

جدیدترین مدل های موبل ال در سال 2021

بیشتر افراد هنگامی که موبل ال به گوششان می‌خورد؛ فوری یک موبل بزرگ L شکل را تصور می‌کنند که کل اتاق پذیرایی را اشغال کرده. با این که این تصور چندان هم غلط نیست اما اغراق زیادی دارد. موبل های سکشنال یا چندبخشی که موبل L از معروف ترین آن ها در افغانستان است؛ یکی از کاربردی ترین انواع موبلمان برای خانه های کوچک و بزرگ است.

اما نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که اطلاعات قسمت “جدیدترین مدل های موبلمان ال در سال 2021” در راهنمای خرید موبل ال صرفا جهت آشنایی شما عزیزان از جدیدترین مدل های روز دنیا است؛ زیرا مدل های موبل ال آورده شده، در افغانستان تولید نمی‌شوند و سفارش این نوع موبلمان از خارج از کشور نیز اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

 

آیا موبل ال کلاسیک در افغانستان وجود دارد؟

موبل ال کلاسیک در افغانستان تولید نمی‌شود اما برای اطلاع از این مدل باید بگوییم که موبلمان ال کلاسیک به صورتی طراحی می‌شوند که همان موبلمان راحتی L را در ظاهر و قالب موبلمان کلاسیک تولید می‌کنند. به گونه‌ای که اگر به تصویر زیر دقت کنید متوجه خواهید شد که ظریفت کاری و منبت کاری های موبل کلاسیک نیز در مدل های موبل ال کلاسیک کاملا قابل مشاهده است.

در موبلمان ال کلاسیک طول یک بخش نشیمن از دیگری بیشتر و دقیقا به حرف ال شبیه است. این مدل موبل نیز معمولا طراحی مینیمال و مدرنی دارد و برای دکوراسیون های مدرن مناسب است.

 

موبل ال سلطنتی چیست؟

طراحی و تولید موبلمان راحتی L به سبک سنتی و سلطنتی، باعث شد تا موبل ال سلطنتی یا همان استیل به وجود بیاید. این مدل موبل همه ویژگی های موبلمان سلطنتی را دارد. از جمله این ویژگی ها که در مطلب راهنمای خرید موبل سلطنتی مفصل به آن ها پرداختیم عبارت‌اند از:

استفاده از حجم منبت کاری بالا برروی چوب موبل
استفاده از ورق طلا برای تزئین گل ها و تاج موبل
پشتی لمسه دوزی شده با ظاهری شیک و امروزی موبل ال استیل
موبل ال فرانسوی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
در کل موبل ال فرانسوی، به همان شکل موبل ال است؛ منتها ظاهری استیل یا کلاسیک به خود گرفته است. برخلاف موبلمان ال معمولی که ظاهری اسپرت و مدرن دارند، موبلمان ال فرانسوی با ظاهر استیل و کلاسیک خود، ترکیبی از دکوراسیون شیک و اسپرتی را به نمایش می‌گذارند.

موبل ال کنج فرانسوی نیز همان موبل ال فرانسوی است که در چیدمان دکوراسیون ممکن است در کنج یا وسط اتاق پذیرایی قرار بگیرد.

اگر مدل های موبل ال فرانسوی را پسندیدید؛ باید بگویم که این نوع موبلمان ال که با ظاهری کلاسیک و سلطنتی تولید می‌شوند؛ متاسفانه در بازار های موبل و کارگاه های تولیدی افغانستان ساخته نمی‌شوند.

موبل ال گرد فرانسوی

یکی از این مدل‌های موبل ال فرانسوی مدل گرد است. در رابطه با شکل این موبل باید بگویم که به این نوع موبل هم موبل ال می‌گویند، هر چند که شکل آن دقیقا شبیه به حرف انگلیسی L نبوده و به عبارتی زاویه 90 درجه ندارد. این نوع موبلمان گرد نیز می‌توانند با ظاهری کلاسیک و استیل تولید شوند.

 

چگونه موبل ال را بچینیم؟

در راهنمای خرید موبل ال از مهمترین مزیت موبلمان ال شیب این است که در عین این که بسیار جادار هستند، فضای کمی از اتاق نشیمن را به خود اختصاص می‌دهند. حتی با استفاده از موبلمان ال، می‌توانید از قسمت های کنج و پرت اتاق پذیرایی خود نیز بهره ببرید. شاید به همین دلیل باشد که استفاده و چیدمان موبل ال در خانه‌های کوچک نیز توصیه می‌شود. شما می‌توانید با توجه به رنگ اتاق نشیمن، هماهنگ‌ترین رنگ آن را خریداری کنید. در این صورت منزل شما تبدیل به یک خانه مدرن و شیک می‌شود.

نکته‌ای که باید در انتخاب موبل ال شیب توجه داشته باشید این است که فضای نشیمن شما مناسب نوع موبل باشد! یعنی اتاق پذیرایی شما دارای کنج باشد تا موبل ال را در آن قسمت قرار دهید. که برای اطلاع بیشتر از نحوه چیدمان موبل ال (L) به مطلب در مجله توکامگ مراجعه فرمایید.

 

ابعاد موبل ال چقدر است؟

در حال حاضر موبل‌های موجود در بازار افغانستان دارای اندازه و ابعاد خاصی هستند که شما می‌توانید با استفاده از این ابعاد خرید خود را راحت‌تر انجام دهید و موبلمانی مناسب سایز اتاق نشیمن خود خریداری کنید. قبل از هر کاری شما باید فضای اتاق نشیمن خود را اندازه گیری کنید. یعنی ابتدا طول و عرض و ارتفاع اتاق خود را اندازه گیری کنید، سپس جهت سفارش و خرید موبل ال اقدام کنید.

ابعاد موبل ال کوچک: حدودا 160*200 سانتی متر
ابعاد موبل ال متوسط: حدودا 180*250 سانتی متر
ابعاد موبل ال بزرگ: حدودا 240*320 سانتی متر

ابعاد موبل ال کنج

در راهنمای خرید موبل ال شیب چیدمان موبل ال در کنج، فضایی دنج و راحت را در خانه بوجود می‌آورده و به خوبی آن را از سایر قسمت‌های خانه جدا می‌کند. همچنین باعث می‌شود تا از فضای خانه به صورت کامل استفاده شود؛ چرا که در حالت معمولی نمی‌توان از گوشه های خانه به خوبی استفاده کرد. مگر اینکه با استفاده از گلدان قسمت های کنج اتاق را پر کنید. اما اگر موبلمان ال شیب را در آن قسمت ها بچینید؛ از گوشه ها و فضا های پرت خانه نیز به خوبی استفاده کرده‌اید.

موبل های ال کنج یک مدل جداگانه از موبل های ال شیب نیستند پس نمی‌توان اندازه و سایز یکسانی را برای موبل های ال بخش بندی شده در نظر گرفت؛ زیرا ممکن است این ابعاد در کنج اتاق نشیمن شما قرار بگیرد ولی در جایی دیگر درست نباشد. از طرفی متاسفانه صنعت موبلمان افغانستان هنوز به آن بلوغ نرسیده که شما ابعاد اتاق نشیمن خود را به تولید کننده بدهید و بر طبق آن، موبل ال مناسب منزل شما را بسازند.

 

چیدمان موبل ال در خانه های کوچک

از میان تمام موبل‌های موجود در بازار، موبلمان ال بیشتر مورد توجه افرادی هستند که اتاق نشیمن کوچکی دارند. این موبلمان علاوه بر راحتی، و زیبایی منحصر به فرد خود، از اندازه مناسبی برای استفاده در خانه های کوچک نیز برخوردار هستند.

حالت های مختلفی برای چیدمان موبل ال در خانه های کوچک وجود دارد. که با جابجایی در ضلع های موبل ال، می‌توان تغییر چشم گیری را در ظاهر اتاق نشیمن خود ایجاد کنید. در بعضی از این موبل‌ها، قسمت کوچک یا ضلع کوچکتر (L) به کاناپه اصلی متصل می‌شود، در برخی مدل‌های دیگر این قسمت قابلیت جدا شدن و تبدیل به موبلی مجزا را دارد و مدلی دیگر از موبلمان به شکل ال به این صورت است که دو کاناپه با یک میز در قسمت زاویه به یکدیگر متصل می‌شوند.

 

بهترین چوب موبل ال کدام است؟

میزان چوب به کار رفته در موبلمان ال شیب به نسبت موبل های دیگر بسیار کمتر است. با این حال باز هم باید به جنس چوب موبل ال و کیفیت آن دقت کرد. موبل ال مانند موبل سلطنتی و کلاسیک دارای دسته ها و تاج چوبی و منبت کاری شده نیستنند؛ در نتیجه میزان چوب استفاده شده زیاد نیست. اما با تمام این تفاسیر، مسئله استحکام کلاف فارغ از نوع موبل، باید در تمامی مدل­ های موبلمان مورد توجه قرار گیرد.

 

موبل ال چوب راش بهتر است یا چوب سفید؟

برای جواب به این سوال که موبل ال چوب راش بهتر است یا موبل ال چوب سفید، باید بگویم که هردوی این چوب ها باید در یک موبل ال وجود داشته باشند! تا یک موبل ال شیب زیبا در اتاق نشیمن خود داشته باشید.

موبل های ال شیب و راحتی نسبت به دیگر انواع موبلمان استیل و کلاسیک یک حالت اسپورت و راحت تری را به فضای نشیمن شما منتقل می‌کنند. و شما هنگام خرید یک دست موبل راحتی یا ال شیب، بیشتر به نرمی و راحتی موبل توجه دارید و به نمای چوب و منبت کاری های آن کمتر دقت می‌کنید.

در موبل های ال شیب و راحتی برای کلاف موبل (اسکلت موبل) از چوب سفید یا همان چوب روس اما برای نمای پایه ها و ظاهر موبل از چوب توسکا یا چوب راش استفاده می‌شود. در چوب راش و توسکا به دلیل وجود رگه های جذاب و زیبا، بسیار در نما بخشیدن به موبل های راحتی و ال استفاده می‌شوند. که برای اطلاع بیشتر از مزایای موبل با چوب راش به مطلب مجله توکامگ مراجعه کنید.

 

کدام رنگ برای چوب موبل ال بهتر است؟

رنگ چوب موبل ال بسیار یک انتخاب سلیقه‌ای و شخصی است. اما در این بخش می‌خواهیم رنگ هایی که بسیار به زیبایی و ترکیب رنگ اتاق نشیمن شما کمک می‌کند را به شما پیشنهاد دهیم.

طبق بازخورد های گرفته شده از مشتریان در مجموعه توکامارت، بسیاری از خانواده ها با پیشنهاد رنگ فندوقی از طرف ما موافق بودن و هنگام دریافت محصول رضایت داشتند. زیرا رنگ فندوقی چوب موبل ال با ترکیب شدن با سایر رنگ های موجود در دکوراسیون، معمولا یک همخوانی خوبی را از خود نشان می‌دهد.

 

از بین دیگر رنگ هایی که بسیار توسط افراد برای موبل ال چوبی انتخاب می‌شوند و یک ترکیب رنگ فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند. عبارت اند از:

موبل ال طوسی سفید
موبل ال طوسی صورتی
موبل ال کرم قهوه‌ ای
موبل ال قهوه ای سوخته
موبل ال رنگ نسکافه ای
البته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ مناسب برای موبل ال چوبی، بسیار به دیگر رنگ ها موجود در خانه شما بستگی دارد. برای انتخاب رنگ چوب موبلمان مدنظرتان حتما به رنگ های غالب در آن اتاق مثل رنگ دیوار ها، اُپن آشپزخانه و… دقت کنید.

جنس پارچه موبل ال چیست؟

بهترین پارچه موبل ال و به طور کلی برای دسته موبلمان راحتی، پارچه های مخمل هستند. انتخاب پارچه موبلی از جنس مخمل، حس نرمی و لطافت فوق العاده‌ای را هنگام نشستن برروی موبل به ما می‌دهد و همیشه جزء پارچه های محبوب در بین خریداران موبل بوده. در گذشته پارچه مخمل قیمت بسیار بالایی داشت اما امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی این نوع پارچه ها با هزینه معقول تری تولید و در دسترس مردم قرار می‌گیرند.

از طرفی توجه داشته باشید که انتخاب پارچه مخمل برای موبل های ال شیب، حس اسپرت و مدرن‌تری را به دکوراسیون اتاق نشیمن شما می‌بخشد. که از جمله پارچه موبلی های مخمل موجود در بازار می‌توان به:

پارچه موبلی مازراتی
پارچه موبلی پورشه
پارچه موبلی جاسمین

 

جنس نشیمن موبل ال از چیست؟

هنگام خرید موبل ال شیب باید به جنس نشیمن آن دقت کنید. این اشتباه را نکنید که اگر یک موبل ال نرم است پس از نشیمن خوبی نیز برخوردار است. برای نشیمن موبل های ال بیشتر از اسفنج استفاده می‌شود و هرچه تراکم این اسفنج ها بالاتر باشد، کیفیت اسفنج بهتر است. برای تشکچه ها باید حداقل از اسفنج 30 کیلویی به بالا و برای دسته ها و تکیه گاه از حداقل اسفنج 25 کیلویی به بالا استفاده ‌شود.

 

جمع بندی راهنمای خرید موبل ال

چوب مناسب موبل ال: امروزه در بازار افغانستان کلاف موبل های راحتی از چوب نراد یا روس است. همچنین پایه ها و نمای کار این دست از موبلمان از جنس چوب راش یا توسکا است. و این چوب ­ها منطقی‌ترین انتخاب هستند.

رنگ چوب: بیشترین رنگی که برای چوب موبل راحتی استفاده می‌شود رنگ قهوه ای (اعم از گردویی یا فندقی) است، اما رنگ های دیگری مثل نسکافه ای، طوسی سفید و طوسی صورتی نیز بعد از قهوه ای استفاده می‌شوند.

جنس نشیمن یا تکیه­‌گاه موبل ال: برای نشیمن موبل های راحتی بیشتر از اسفنج استفاده می‌شود و هرچه تراکم این اسفنج ها بالاتر باشد، کیفیت اسفنج بهتر است. برای نشیمن ها حداقل از اسفنج 30 کیلویی به بالا و برای دسته ها و تکیه‌گاه از حداقل اسفنج 25 کیلویی به بالا استفاده می‌شود.

بهترین پارچه برای خرید: معمول ترین پارچه برای موبل های راحتی پارچه مازراتی است که پارچه پیشفرض موبل ال است اما بهترین انتخاب نیست. در میان پارچه های مخمل، پارچه پورشه و جاسمین، و در بین پارچه های چرم پارچه ملیتا، مایا و مسکو از دیگر پارچه ها بهتر هستند.

رنگ پارچه موبل ال: در بسیاری از سایت ها برای رنگ پارچه موبل ال مطالب زیادی را نوشته‌اند اما نکته‌­ای که باید در نظر بگیرید این است که فارغ از مد یا پرفرش بودن یک رنگ پارچه، باید به ست کردن رنگ موبل با رنگ سایر وسایل خانه خود دقت کنید چون اگر مد‌ترین رنگ را هم انتخاب کنید ولی با خانه شما ست نباشد مثل وصله‌­ای ناجور توی ذوق می­زند. پس پارچه را بر اساس فضای خانه خود انتخاب کنید نه بر اساس مد.

قیمت موبل ال: قیمت موبل ال با توجه به میزان اسفنج به کار رفته و همچنین جدید بودن مدل آن متفاوت است. اما در حال حاضر در بازار افغانستان یک موبل ال، با کیفیت خوب از قیمت 300 دالر شروع می‌شود به بالا.

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code