آشنایی کامل با انواع مدل های تخت خواب مناسب خانه شما

آشنایی کامل با انواع مدل های تخت خواب مناسب خانه شما

یکی از اهداف مهم تخت خواب رسیدن به آرامش و راحتی در هنگام استراحت و خوابیدن می باشد که باعث ایجاد یک حس خوشایند در افراد می‌شود. در تصورات همه ما استانداردهایی وجود دارد که برای یک تخت خواب در ذهن خود تصور می‌کنیم و آن را ایده آل خود می دانیم. وقتی سری به بازار بزنید متوجه می شوید که انواع تخت خواب در مدل های متنوعی وجود دارد؛ پس اگر می خواهید سردرگم نشوید و انتخاب و گزینشی مناسب خود انجام داده باشید؛ با مقاله “آشنایی کامل با انواع مدل های تخت خواب مناسب خانه شما” همراه ما شوید.

 

انواع تخت خواب

تخت خواب دو نفره

تخت خواب‌های دو نفره معمولا از دو قسمت جدا شونده از هم تشکیل شده‌اند که به وسیله قلاب یا بست‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند. در قسمت بدنه تخت، پایه‌ها معمولاً از چوب ساخته شده و قسمت‌هایی که با زمین در ارتباط هستند از مقاومت بیشتری برخوردارند. پایه‌ تخت خواب‌ها حداقل 15 سانتی متر از زمین ارتفاع دارند تا امکان تغییر در اندازه و همین طور جابجایی برای استفاده کننده به راحتی فراهم گردد. هم چنین این فضا امکان ذخیره کردن لوازمی که در اتاق بدون کاربرد هستند را نیز فراهم می‌کند. مثلاً بخشی برای نگه داری کالاهای ضیافی یا حتی وسایل غیر ضرور کاربرد دارد. تختخواب‌های دو نفره بسیار مورد پسند بوده و کارایی بالایی دارند و از نظر اشغال فضا در محیط اتاق کاملاً بهینه و مناسب هستند.

تنوع ظاهری این نوع تخت خواب‌ها بسیار زیاد است و همان طور که در بستر اینترنت می‌توانید جستجو کنید انواع مدل‌های تخت خواب های دو نفره با سبک‌های مدرن، سلطنتی، کلاسیک و فانتزی موجود هستند. امکانات و ویژگی‌های هر یک از این تخت‌ها نیز متفاوت و جذاب است. وجود کشو یا درب‌های مخفی، وجود سیستم صوتی یا اتصال دهنده‌های الکتریکی و همین طور در مواردی وجود یخچال در این نوع تختخواب‌ها آن‌ها را به یکی از دوست داشتنی‌ترین‌های این بیست نوع مدل تبدیل کرده است. این تختخواب‌ها در بخش متریال نیز به انواع تختخواب های چوبی، چرمی و فلزی تقسیم بندی می‌شوند و تنوع بی نظیر خود را در هر بخش به تکامل می‌رسانند.

 

تخت خواب سورتمه‌ای شکل

تخت خواب‌های سورتمه ای شکل به دلیل شباهت ظاهری آن به سورتمه به این نام معروف می باشد. یک تخت خواب معاصر بوده که چهره‌ای جسورانه در طراحی آن دیده می شود. معمولاً چنین تخت هایی را به‌صورت سفارشی برای مشتریان آماده می کنند چرا که به‌صورت کلی مخاطبان این نوع تخت ها زیاد نبوده و کشش کافی در بازار برای خرید این نوع محصولات وجود ندارد.

از لحاظ ساختاری با مشاهده تخت خواب چهره‌ای کاملاً متفاوت را مشاهده می کنید اما تمامی استانداردهای به‌کار رفته در کالا به‌خوبی رعایت شده است. به‌صورت کلی می‌‌توان بیان کرد این نوع تخت ها در کنار موبل های دیگر ظاهر مناسبی داشته و قابل ست کردن می باشد. این سبک از تخت خواب منحصراً از چوب ساخته شده و برای خانه‌های مدرن که دارای دکوراسیون لوکس می باشد مناسب است.

 

موبل تخت خواب شو

موبل تخت خواب شو؛ یک موبل با کاربری چندکاره بوده که در نقش‌های مختلف ظاهر می‌شود و در هنگام نیاز به حالت تخت خواب تغییر کارایی می‌دهد. یکی از بهینه‌ترین مواردی که در میان انواع تخت خواب وجود دارد این مدل می باشد؛ چرا که کمترین فضا برای قرار دادن یک تخت خواب را دارا بوده و شما می‌توانید علاوه بر استفاده آن به‌‌عنوان موبل در صورت نیاز به‌‌عنوان تخت خواب نیز استفاده کنید.

موبل تخت خواب شو در آپارتمان‌های کوچک بسیار کاربردی می باشد. نکته جالب ‌توجه در مورد موبل تخت خواب شو این است که این نوع موبل را به عنوان موبل میهمان نیز به کار می گیرند، مخصوصاً زمانی که دارای تشک‌های مخصوص باشد. فضای دیگری که شما می‌توانید از این مدل استفاده کنید اتاق کودک است. این موبل به شما این امکان را می‌دهد از اتاق کودکتان یک فضای پذیرایی دوستانه نیز بسازید و از طرفی جای کمی اشغال می کند. وجود اتاق کار یا محیط‌های اداری باعث می‌شود تا فضای کافی در اختیار نباشد که شما می‌توانید از موبل تخت خواب شو استفاده کنید.

 

تخت خواب فوتون

فوتون کلمه ای ژاپنی و نوعی تخت تشکی است که در هنگام شب یا استراحت بر روی زمین قرار داده می شود و در طول روز در داخل کمد مخصوص قرار داده می شود. این نوع تخت نیز می تواند به عنوان موبل نیز استفاده شود. در مدل تخت تشکی میتوان تشک را از قاب موبل جدا کرد و به عنوان تشک برای خواب استفاده کرد و مانند تخت تاشو فضای کمتری را اشغال می کند. تنها تفاوت میان فوتون با موبل تخت خواب شو در جدا شدن تشک از قاب موبل و استفاده جداگانه از تشک آن می‌باشد که امکان خوابیدن بر روی زمین را فراهم می‌کند.

ظاهر جالب این نوع تشک یا تخت حس نرمی و راحتی را به انسان میدهد و حتی میتوان در اتاق خواب فرزندان استفاده کرد تا کاربرد موبل و تخت را داشته و فضای اتاق را کمتر اشغال کند . همچنین سبک بودن و راحتی جابجایی از مزیت های این نوع تخت می باشد.

 

تخت خواب دو طبقه با کاربرد خاص

تخت خواب دو طبقه با کاربرد خاص از انواع دیگر تخت خواب هایی می‌باشد که در مکان‌هایی مانند خوابگاه‌ها، مدارس یا دانشگاه‌ها و یا حتی محیط‌های نظامی دیده می‌شود. اما باید بدانید این نوع تخت ها با انواع تخت خواب ها تفاوت زیادی دارد.

کارایی این مدل در محیط های مشخص و عدم اشغال فضای عرضی اتاقی بوده که برای مکان‌های ذکر شده قابل استفاده می‌باشد. ساختار و اجزای این تخت خواب شامل قسمت بالایی و با ستون هایی می باشد که تخت را بر روی پایه‌ها نگه داشته و به کمک نردبانی که در یکی از طرفین قرار گرفته است تردد بر روی آن هموار می‌ شود.

هدف از تولید این‌گونه تخت خواب‌ها ذخیره کردن فضای افقی اتاق می‌باشد و می‌‌توان با طراحی کمد یا قفسه به جای نفر دوم از هدر رفتن محیط اتاق توسط یک وسیله غیرضروری جلوگیری کرد.

 

تخت خواب‌های فلت (Flat)

تخت خواب‌های فلت یا پنل دار که در بخش دیکوریشن‌های امروزی و مدرن بسیار مورد توجه طراحان و علاقه مندان قرار گرفته است؛ نوع جدیدی از تختخواب است که وارد صنعت دیکوریشن شده است. استفاده از اسکلت تمام چوبی و به کارگیری دیواره‌هایی از جنس چوب باعث می‌شود حس خوب و لوکس بودن به فضای اتاق دست دهد. در اطراف تخت هیچ زائده یا دیواره‌ای وجود ندارد و با قرار گرفتن تشک بر روی تخت، ارتفاع اولیه تخت نیز بیشتر دیده می‌شود. ملاک ساخت این نوع تخت از میان انواع تخت خواب ها راحتی و عدم پیچیدگی آن بوده است. این تخت خواب که در کشور آمریکا پر فروش‌ترین و پرطرفدارترین نوع تخت محسوب می‌شود، به شدت مورد توجه جوانان قرار گرفته است. علت هم در سادگی و تطبیق سریع و عدم وجود حاشیه‌های جانبی در این مدل است. در بخش زیرین این تختخواب نیز فضای کافی برای ایجاد کشو یا کمد وجود دارد و به کاربردی‌تر شدن آن کمک زیادی خواهد کرد. پنل‌های نصب شده بر روی تخت وزن زیادی نداشته و همین موضوع جا به جایی آن را سهل‌تر از سایرین خواهد کرد. سادگی این تختخواب باعث شده تا بتواند در هر اتاقی برای خود جایی باز کند و نگرانی ها بابت عدم سازگاری در سبکی خاص را ازبین ببرد.

 

تخت خواب کابین دار

همان طور که از نام این تخت خواب پیداست؛ هدف آن بهینه سازی در استفاده از فضای اتاق و ایجاد یک هماهنگی و زیبایی بصری در اتاق است. این تخت خواب که بیشتر مورد توجه دانش آموزان و دانشجویان بوده و در اتاق جوانان پرکاربردتر از سایر اتاق‌ها خواهد بود؛ فضای بسیار زیادی به جهت نگه داری و یا پنهان کردن لوازم موجود در اتاق را در اختیار صاحب اتاق قرار می‌دهد. وجود کابین‌های یکدست و چوبی که یک طرف از اتاق را به خود اختصاص داده‌اند، باعث شده نگرانی بابت عدم وجود کمد یا قفسه‌های نگهداری در اتاق شما وجود نداشته باشد. تنوع در طراحی مدل و استفاده از رنگ‌های متنوع هدیه کوچکی است که این مدل از انواع تخت خواب در اختیار شما گذاشته است.

 

تخت خواب متحرک

تخت خواب متحرک مانند یک تخت دو نفره ساخته میشود و دارای دو بخش است؛ بخش اول آن یک بخش ثابت و ساکن است که با امکان جدا شدن از قسمت متحرک کارایی خود را در تختخواب بودن حفظ می‌کند، اما بخش دوم که قسمت چرخدار این تخت از انواع تختخواب‌هاست نیاز به تخت مکمل خود دارد و به تنهایی کاربردی نخواهد داشت.

محبوبیت این نوع تخت در بین طرفداران خانه های با سبک مدرن بسیار زیاد است و اولین انتخاب این اشخاص می باشد. امکان جابه جایی این نوع مدل بدون کمک کسی باعث شده تا بتوان ظاهر اتاق را در هر زمان به راحتی تغییر داد و همچنین نظافت زیر تخت نیز براحتی انجام می گیرد.

 

تخت خواب جکدار

همان طور که از عکس این تخت قابل مشاهده است این نوع تخت تمرکز خود را بر روی ایجاد فضای کافی برای نگهداری و ذخیره سازی لوازم گذاشته است. راه حلی که در خانه‌های کوچک و یا افراد مجرد بسیار کاربردی بوده و موجب صرفه جویی‌های مالی نیز می‌گردد. تنوع مدلی در این بخش به درون تخت باز می‌گردد که ممکن است چه فضاهایی در زیر بستر شما تقسیم بندی شده باشد. رویه این تختخواب‌ها معمولاً با تشک‌های استاندارد آماده می‌شود و قسمت زیرین با چرم یا پارچه‌های مقاوم پوشانده می‌شود تا محلی مناسب برای نگهداری لوازم شما باشد. پایه‌های نسبتاً متوسط و ارتفاع زیاد جک باعث می‌شود بدون ایجاد دردسر لوازم از دورن آن خارج یا به آن وارد شود. برای این که تخت از هر گونه تکان یا تعلیق در امان باشد از پایه‌های یک تکه که تماماً با سطح زمین در تماس هستند استفاده شده است. حالت فنر و نگه دارنده‌ی جک تخت نکته ظریفی در ساخت این مدل است تا بدون نیاز به کمک کسی استفاده از آن بسیار راحت شده باشد. تنها نکته منفی این تخت، وزن نسبتاً بالای آن است که موجب می‌شود به راحتی در اتاق قابل حمل و تغییر مکان نباشد.

 

تخت خواب کشویی دو نفره

این نوع تخت برای فضا های کوچک بسیار مناسب می باشد و از مزیت این نوع تخت اشغال کم فضا و همچنین استفاده همزمان دو نفر از این نوع تخت میباشد . در تخت های کشویی تختی که در پایین قرار دارد می تواند به صورت کشویی و با کمک ریل در داخل و قسمت پایین تخت اصلی قرار گرفته و در زمان های ضرور مورد استفاده قرار گیرد. همچنین امکان ایجاد کشوی لباس در این مدل نیز وجود دارد.

 

تخت خواب سلطنتی

یکی از خاص ترین و محبوبترین تخت های امروزی تخت خواب سلطنتی می باشد که در میان اقشار و افراد جامعه جایگاه بالایی دارد. ظاهر این نوع تخت به مدل های قدیمی و آنتیک شباهت دارد. کیفیت تخت سلطنتی بسیار بالاست و دارای قیمتی بالا نیز می باشد. تخت های سلطنتی در دو نوع ستون دار و بدون ستون ساخته می شوند.

مدل های ستون دار دارای پرده سرای خواب و سقف محافظ می باشند. بر روی بدنه و ستون‌های تخت نقش‌های زیبایی کنده کاری شده و منبت‌های دست سازی که برای آن تهیه شده نشان از اهمیت ساخت این نوع تخت می‌دهد. این تخت که در دیکوریشن‌های کلاسیک و سلطنتی به کار گرفته می‌شود با اضافه شدن به دکوراسیون اتاق خواب وزن و وقار اتاق را به نفع خود بالا می‌برد و نگاه‌ها را به سمت خود بر می‌گرداند.

 

تخت خواب تاج دار

موردی که از خانواده تخت‌های سلطنتی بوده و در خانه‌های معاصر نیز به کار طراحی خواهد آمد تخت تاج دار است. این تخت که نیمی از طول تخت را با تاج و سقف خود در بر می‌گیرد به عنوان یک تختخواب ترکیبی شناخته شده و تولید کنندگان آن هدف از ایجاد این تخت خواب را ایجاد یک فضای باستانی و قدیمی در خانه‌های امروزی تعریف کرده‌اند. مهم‌ترین اصل در انتخاب چنین تختی از میان انواع تخت خواب های موجود سلیقه افراد است؛ چرا که مدل کامل‌تری از این سبک را در تخت سلطنتی دیدیم و مدل به روز رسانی شده آن نیز تخت تاجدار بود. محبوبیت این تخت اگرچه به اندازه سایرین نیست، اما نباید آن را در زمره تخت‌های طرد شده دانست.

 

تخت خواب‌های تاشو یا کمجا

در خانه‌های امروزی که اکثراً نیز به صورت آپارتمانی با فضای داخلی محدود هستند، نیاز به یک تخت خواب تاشو بسیار حس می‌شود. این تخت‌ها که برای فضاهای بسیار کوچک ساخته شده‌اند یا به صورت ایستاده بر روی دیوار جمع می‌شوند و یا به حالت یک نشیمن یا موبل در می‌آیند. وجود طاقچه و کمد در این تخت‌ها باعث می‌شود در هنگام جمع شدن به یک بخش تزئینی بدل گشته و فضای خانه را زیباتر نشان بدهند. شیوه جمع شدن عمودی تخت‌های تاشو که با نام مورفی در دنیا معروف شده‌اند به صورت کمدهای دیواری نیز دیده می‌شوند و همین تنوع بالا در نحوه بسته شدن و عدم اشغال فضا، حضور آنها را در خانه‌های آپارتمانی پر رونق کرده است. قیمت تمام شده کم و در عین حال سادگی و زیبایی همه مواردی است که دست به دست هم داده‌اند تا ایده آل ترین تخت خواب موجود برای فضاهای کوچک در اختیار شما قرار گیرد و از آنجا که کمبود فضا در این روزها یک مشکل اساسی برای خانواده‌ها است، محبوبیت تختهای مورفی روز به روز در حال افزایش است.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code